środa, 21 grudnia 2016

Postnie - nie znaczy nudno !!!

Menu na Święta - postnie nie znaczy nudno !!!

Możesz zostać daniem głównym !



Witajcie Kochani! 

Szczególnie ściskam tych, którzy beda pościć przez Święta!
Zanim podam Wam moje Wigilijne przepisy chciałbym Wam o czymś wspomnieć...

Krótko o sobie.
Jestem na 17/42/1.
Czyli 17 dniu 42-dniowego postu warzywno-owowcowego według Dr Ewy Dąbrowskiej.
Jem tylko warzywa i niektóre owoce.
Więcej szczegółów w linku poniżej:

Do postu zachęciła mnie grupa wsparcia na Facebooku gdzie spotkałem ogrom życzliwości i przyjaznej pomocy.

18 miesięcy temu wjechał we mnie samochód i całkowicie zmiażdżył mi stopę.
To sprawiło, że nagle z kierownika ośrodka spa i trenera... stałem się unieruchomiony na wózku .
Od tego czasu przybyło mi kilogramów i cierpię na zespół szoku pourazowego ... byłem również świadkiem okropnych obrażeń tych , których kocham.
Moim celem jest zregenerowanie mojego ciała i odnowa zszarganej wypadkiem psychiki.

Z postem przyszła ogromna przemiana nie tylko fizyczna ale i psychiczna.
Tabletki zostały zastapione warzywami i ani śladu po depresji, lękach i atakach paniki.
Dlatego nie mogę siedzieć cicho . Tak jak Wy - jestem w drodze i chce się dzielić z Wami wrażeniami z tej niesamowitej podróży-postu.
Tyle o mnie.
*


Wiem jak ciężkie jest poszczenie, gdy wszyscy naokoło zajadaja wszystko czego Tobie nie wolno.

Ale jak będziecie przyjmować gości możecie im pokazać, że postnie nie znaczy nudno.
To Wy bedziecie świadectwem nie tylko zdrowego odżywiania i kulinarnej światecznej magii ale także wewnętrznej przemiany.

Niech Wasz uśmiech i żywotna energia zachwycaja tych, którzy potrzebuja alkoholu by się rozluźnić. Zawsze możecie im opowiedzieć jak lekko się czujecie.
I jak świetna jest perspektywa budzenia się w okresie Świąt bez kaca.

‘’Badź zmianą, która chcesz ujrzeć we Wszechświecie’’ mawiał Gandhi.
I tak jak kiedyś Trzej Królowie nieśli Jezusowi mirrę, złoto i kadzidło Wy nieście swoim bliskim samych siebie ... zdrowych, szczęśliwych i charyzmatycznych.
Pokażcie im, że można !!!


Moja mirra dla Was :

KREM Z BURAKA Z MALINAMI 


Składniki  - 1 porcja:
  • Wcześniej przygotowany bulion warzywny 50 ml ( ugotowany seler, marchew, pietruszka,por z lubczykiem i przyprawami )
  • 4 średniej wielkości buraki 
  • 10 malin ( moga być mrożone )
  • garść kopru
  • przyprawy : ziele angielskie, liść laurowy, sól i  pieprz 
Przygotowanie: 20 minut 
Metoda :

Wyszorowane buraczki zagotować w bulionie warzywnym z 4 ziarnami ziela angielskiego i 2 listkami laurowymi .
Po 15 minutach przelać wszystko do blendera i zmielić.
Na sam koniec dodać 5 malin co doda nam trochę kwasowości i słodyczy .
Potem dodać soli i pieprzu według potrzeb.
Po przelaniu do miseczki ja udekorowałem to jeszcze kilkoma malinami i świeżo posiekanym koprem.

ŚWIETNA  KREMOWA ALTERNATYWA DLA TRADYCYJNEGO BARSZCZU.



Moje złoto dla Was :

GOŁĄBKI Z FARSZEM BIGOSOWYM W SOSIE DYNIOWYM



Składniki - 1 porcja 

Sos : 150 g upieczonej dyni hokkaido i jedna mała cebulka uprażona na patelni . 
Wszystko razem zblendowane i przyprawione do smaku .

Farsz: 
  • 100 g kiszonej kapusty 
  • 1 suszona śliwka ( tylko dla walorów smakowych -podczas gotowania wyrzucamy po 10 minutach )
  • 1 suszony grzyb ( tak samo jak z suszona śliwka wyrzucamy z dania podczas gotowania )
  • 1 cebulka posiekana drobno i przyprażona na patelni 
  • 5 wiśni ( moga byc mrożone lub z kompotu )
  • szczypta pieprzu cayenne i pieczonej papryki 
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 mała kapusta 
Przygotowanie: 40 minut 


Metoda :

Przygotowujemy liście kapusty. Usuwamy środek tzw.głab, gotujemy przez 10 minut .
Delikatnie obieramy liść po liściu gdy kapusta już wystygnie.

Farsz przygotowujemy na goracej patelni na ktora wrzucamy drobno posiekane cebulkę.
Gdy już będzie ładnie przyrumieniona dodajemy posiekanej kiszonej kapusty , śliwkę, grzybek i wiśnie.
Dusimy przez 10 minut .
Nastepnie jeżeli wywar jeszcze pływa , cały sok z patelni możemy przelać
( przyda sie do sosu ) i próżymy dalej aż do momentu gdy bedzie wystarczajaco ‘’suche’’ na nasz farsz.
Wyrzucamy z farszu grzyb i śliwkę .
Odstawiamy farsz do ostygnięcia.

Gdy już wszystko będzie wystygnięte formujemy małe gołabki z farszu bigosowego i kładziemy do rondelka z sosem.
Gdy już przygotujemy wszystkie podgrzewamy w rondelku z sosem i serwujemy na goraco.
Na koniec przyprawione pieprzem cayenne i pieczona zmielona papryka.

SYCACA ODPOWIEDŹ DLA PIEROGÓW Z KAPUSTA I GRZYBAMI .

Moje kadzidło dla Was :

PURPUROWY BIGOS




Składniki -1 porcja :

  • Wcześniej przygotowany bulion warzywny 50 ml ( ugotowany seler, marchew, pietruszka,por z lubczykiem i przyprawami )
  • 200 g modrej kapusty 
  • mała czerwona cebulka
  • garść jagód ( moga być mrożone )
  • 1 łyżka stołowa octu jabłkowego
  • 3 kulki suszonego jałowca
  • przyprawy : ziele angielskie, liść laurowy, sól i  pieprz 
Przygotowanie: 20 minut 
Metoda:

Cebulkę upróżyć na patelni i 2 lyżkach bulionu.
Trzeba szybko mieszać by ja zarumienić i nie przypalić.
Dodać przyprawy, poszatkowanej kapusty, jagód i zalać pozostałym bulionem i dodać ocet jabłkowy. Podsmażamy tak do pożadanej przez nas konsystencji.
Mój smażyłem przez 10 minut .
Na samym końcu dajcie zmiażdżone ziarna jałowca .
Gdy doprawicie jałowcem zbyt szybko temperatura nada mu niepotrzebnej goryczki . 
PIĘKNY  SŁODKO-KWAŚNY LEŚNY BIGOS 


Smacznego !!! Pozdrawiam wszystkich zgrupowanych i wspierajacych sie wzajemnie!


Pamiętajcie - Jesteśmy w tym razem .

Marcin

P.S. Jeszcze przed Wigilią podam Wam przepisy na postne słodkości ;-)



7 komentarzy:

  1. Gratuluję dobrej decyzji, trzymam kciuki za pełen post i jego super efekty! A przepisy super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje i bede czekał na komentarz jak smakowało!!!

      Usuń
  2. Oooo, to brzmi pysznie! Dziękuję.
    Majka

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapusta zawinięta w kapuste, nazwana gołąbkiem, tylko weganin mogl cos takiego wymyśleć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno skorzystam:) U mnie 19-sty dzień postu. Dzięki za inspiracje, czekam na c.d.! Powodzenia na poście:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,mam nadzieję że podzielimy się wrażeniami z postnych Świąt. Zdrowych i Wesołych !

      Usuń